joi, 11 iulie 2019

Gradina noastra

Nu sunt fanul paturilor de gradina, dar dupa putina studiere am declarat ca e metoda ideala. Contextul fiind soarele ce arde ceafa tennessee-enilor si solul, lut compact. Cand ploua gazonul meu devine un burete plin de apa, cleiul ala de cacat galben nelasand apa sa se scurga. Literalmente au pus gazonul cum se pune o mocheta peste beton, bine ai venit in America consumerista. Si consumerista inca o data, pentru ca... a trebuit sa cumpar solul de gradinarit. Nu poti sa mergi in parc sa dai cu lopata, nu glumesc, pentru ca am si incercat: a) este ilegal b) e aproape acelasi clei. As fi putut sa imi fac compostul meu, dar a) dureaza cateva luni spre ani b) nu am sculele necesare si c) am o mare lipsa de materie vegetala. Gradina produce materie organica care iti trebuie pentru... gradina. Si nu, nu se arde, cum fac taranii romani. 

Cred ca am investit vreo $100 de dolari in ea, cu tot cu benzina si timpul pierdut aiurea. Compostul m-a costat vreo 40-50 si am luat cel mai lesne. Daca e sa trag linie, am investit mai mult decat am produs, dar a trebuit sa o fac, sa ii dau neveste-mii si copilului meu o ocupatie. Paletii si butucii i-am luat moca de pe craigslist.

Imi place ca i-am dat o imagine paganeasca hexagonica.
























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu