Bratul pe geam sau
Cateva consideratii de zbor in ce priveste elicopterul cazut la Siutghiol
Acum vreo 10 ani faceam scoala de soferi. Si pentru ca era boom economic si oamenii erau nelinistiti, netinand cont de bani, am profitat de o oferta (aburita fiind mama de secretara scolii auto) si am inceput sa fac si camionul. Adica categoria CE. Instructorul era un batran scund cu parul alb, scurt, fata ridata, barba proeminenta si vocea ragusita. Era un adevarat lup de tir, daca pot sa fac o paralela la lupii de mare. Era ruginit tare. Om dur, suda tigara dupa tigara, in timp ce-si tinea picioarele pline de varice lungite prin cabina, intr-o nepasare surprinzator de pozitiva asupra scolarului, care invata pe pielea lui din propriile greseli.
Un singur lucru a fost ce nu l-a acceptat, in ce priveste intreaga comportare permisiva si nepasatoare. Observasem ca el tinea mana pe geam cand conducea camionul. Ajuns la volan, intr-adevar, simtisem o mica incomoditate sa tin amandoua mainile pe volanul mare. Am sprijinit bratul pe geam, dar nu ca sa-l imit, doar pentru ca imi era mai confortabil. El s-a intors catre mine, cu ochii ca doua tigari aprinse: baiete, ia mana de acolo. Acolo o tii dupa 25 de ani de condus.
Elicopterele SMURD au primit permis sa reia activitatea dupa ce accidentul de la Siutghiol a dus la oprirea zborurilor si verificarea tuturor aeronavelor, transmite MAI, citat de Agerpres. Activitatea a fost reluata din Bucuresti, Targu-Mures, Iasi, Galati, Craiova si Arad, exceptie facand punctul din Constanta.
Comunicatul mai arata ca investigatiile preliminare ale accidentului aviatic produs in data de 15.12.2014 la Siutghiol efectuate de reprezentantii fabricantilor Airbus Helicopters Germania si Turbomeca Franta, au demonstrat ca nu exista indicii care sa suspecteze vreo cauza tehnica generatoare sau contributoare la producerea accidentului iar din punct de vedere tehnic nu exista motive pentru oprirea elicopterelor EC-135 la sol.
Mai tarziu in acea zi, Lucian Mandruta a postat pe facebook:
Asa cum v-am spus inca din prima zi, elicopterul cazut in Siutghiol era in perfecta stare.
Singura explicatie valabila e aceeasi despre care vorbeste comunitatea zburatorilor: eroare de pilotaj, posibil pe fondul indisciplinei in zbor.
Si mai precis, oamenii isi terminasera misiunea si faceau probabil un zbor la altitudine joasa, de dragul peisajului.
Asa cum v-am spus si eu aici, in balciul maimutelor, eroarea a fost partial umana, e indeajuns sa vezi numarul caderilor in Romania in raport cu media caderilor mondiale. Pilotul a cedat comanda copilotului, neexperimentat, si zburau foarte aproape de luciul apei cu soarele in fata. Factori care au mai concurat fiind si combustibilul de proasta calitate, dar care nu se va scoate la iveala niciodata, din cauza mafiei combustibilului.
Dar, de fapt, nu se va scoate la iveala nici eroarea umana din cauza unei ipocrizii si superstitii ce, din tot spatiul UE, numai la romani o gasesti in stare bruta, aproape violenta: [vorbesti] de morti nimic de rau. Adica, in numele Domnului, protejam memoria victimelor, care sunt poleiti eroi. O fi rau, o fi pozitiv? Eu zic ca nu. Pentru ca sistemul corupt care da oameni inculti in posturi cheie continua sa se rostogoleasca. Nu vorbesc neaparat de piloti, vorbesc de la ministru si inspector-sef pana la ultimul subofiter din cadrul lantului de salvare, toti care au contribuit, intr-un fel sau altul, la caderea elicopterului si imposibilitatea de a furniza o salvare corespunzatoare. Care apoi zbiara ca maimutele unele la celelalte doar sa-si salveze imaginea si postul. Dupa cum v-am spus in balciul maimutelor...
Romania, tara incompetentilor si indisciplinatilor urlatori. Facuti eroi. Exact ca in Apuseni. Exact ca pe Siutghiol.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu